falsifikuoto paveldo industrija

June 11, 2011 § Leave a comment

Tokie laiko persidengimų arba papildomo laiko tarpsnio mitų kūriniai postmodernioje rinkoje tik dažnėja. Kompanijos, stokodamos praeities, ją susikuria klastoto vizualaus naratyvo pagalba, kuris gali reikštis per produktus, erdvių apipavidalinimą, vizualinį stilių ar reklamines kampanijas. Literatūroje pateikiamiems pavyzdžiams priskiriamas bendras įvardijamas kaip tradicijos klastotė the invention of tradition[1].Autoriai Eric Hobsbawm ir Terence Ranger aptaria kosmetikos ir higienos prekių kompanijos Crabtree and Evelyn pavyzdį. Galima paminėti ir Gap dukterinės kompanijos Old Navy įvedimo į rinką reklaminę kompaniją su sendintomis juodai baltomis reklamomis ir parduotuvių interjerais su nuorodomis į šeštąjį dešimtmetį. ”Mes naudojome nostalgiją pradžioje tam , sukurti pasitikėjimą prekės ženklu ir, kad jis neatrodytų tarsi atsiradęs iš niekur” teigia  Richard Crisman, Old Navy rinkodaros skyriaus vyresnysis viceprezidentas[2].

Kitu fikcijos pavyzdžių gali būti kompanijos General Motors automobilio Buick reklaminė kompanija sukurta aplink Harley Earl kaip žymaus dizainerio kūrusio GM prašmatniausius automobilius šeštajame dešimtmetyje įvaizdžio viziją. Pabrėžtinas žodis vizija, nes Harley Earl kuris neva filmavosi naujo automobilio pristatymo reklamoje jau buvo miręs prieš 34 metus, o paskutinį automobilį GM kompanijai kūrė dar dešimt metų prieš tai. Reklama nebando įrodyti, kad H. Earl šiuo metu yra gyvas(vaidina aktorius John Diehl), tačiau pristato jį kaip kažką tarp Humphrey Bogart ir Cary Grant, kuris būdamas beveik vaiduokliu deklamuoja dainuojamu tonu „aš grįžau, kad sukurčiau jums nuostabų automobilį“ “I’ve come back to build you a great car”.  Faktas, kad Buick prekės ženklui šiandienis laikas ir aplinka nėra palankiausias ir kompanija nėra tokia novatoriška kokią galėjo save reprezentuoti „automobilių aukso“ dešimtmetyje. Tokios fikcijos kūrimas yra aiškus įrodymas, kad inovacijos nėra stiprioji jų pusė ir kad tai viena iš nedaugelio likusių alternatyvų kompanijai bandant gerinti produkcijos pardavimus.


[1] Eric Hobsbawm ir Terence Ranger terminas iš identiško pavadino knygos The invention of tradition 1983 Cambridge university press.

[2] Keith Naughton, The nostalgia boom

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading falsifikuoto paveldo industrija at retroalgia.

meta

%d bloggers like this: