Lucky-Strike Art Nouveau

July 20, 2011 § Leave a comment

Matyt, todėl, kad nerūkau tai ir į naujienas cigarečių pasaulyje reaguoju lėčiau, o ir  asortimento neišmanau taip, kaip, pavyzdžiui, koks kolekcionierius Vytautas. Besisvečiuojant Berlyne pastebėjau Igno rūkytas Lucky-Strike[1] cigaretes man anksčiau nematytoje pakuotėje. Pasirodė keista, kad prekės ženklas, kuris ilgai kliovėsi baltosios pakuotės klasikiniu, retro tapusiu įvaizdžiu ir reklamomis, nušuoliavo dar giliau į istoriją. Šis Art Nouveau elementais papuoštas (neveltui austrams ir ispanams sukurtas) retro įpakavimas “S.XIX” primena ankstesnįjį Raymond Loewy perkurtą klasikinį žaliąjį pakelį, bet tik primena, nes šis prekės ženklas cigarečių pakuotėse niekada neturėjo tokių manieringų dekorų.

Kaip ten bebūtų, manau, verta trumpam grįžti ir prie paties Art Nouveau, nepamirštant ir to meto modernizmo mąstytojo A.Loos tekste “The Poor Little Rich Man” aprašytų kritiškų pastebėjimų: „The architect has forgotten nothing, absolutely nothing. Cigar ashtrays, cutlery, light switches – everything, everything was made by him.“ Ši perfekcija, pasak Hal Foster, galėjo džiaugsmingai pranešti savininkui : „You are complete!”. Jau tuometinis tokio dekoro elementų atsiradimas paties A. Loos būtų pavadintas nusikaltimu, o klientui būtų paaiškintas dizainerio perfekcija Tačiau šiandieniniame kontekste, kai žinome, kad tas pats prancūzų išeivis R. Loewy (dėl nežinomų priežasčių [2]) paprašytas perkurti įpakavimą, jau tada eliminavo manieringumą ir panaikino žaliąją spalvą. Pasak dizaino istoriko Adrian Forty: “the elimination of the green simplified the printing, as well as dealing with the problem of the unpleasant smell given off by the green ink.”

Pats Loewy nevisai pelnytai paties sureikšmintos naujos pakuotės dizaine, be žalios spalvos panaikinimo, matomumo dėlei įvedė dar vieną identišką logotipą pakuotės nugaroje, ir pats apie naująjį dizainą rašė taip: “<…> owing to its impeccable whiteness, the Lucky pack looks, and is, clean. It automatically denotes freshness of content and immaculate manufacturing.“

 

Aptartoje specialios laidos naujoje-senojoje pakuotėje “S.XIX” su kampanijos šūkiu “Back to the roots – the 19th Century Edition”, žinoma, rasime jau du logotipus. (beje, radau teisingiau perkurtą pavyzdį ir su vienu logo)


[1] Apie British American Tobacco kompanijos 1905m. įgytą Lucky Strike prekės ženklą ir jo reklaminių kampanijų istoriją nemažai prirašyta ir aš čia nesikartosiu.

[2] aptardamas šį įvykį Tim Brown savo knygoje Change by design rašo : One autumn day in 1940 the industrial designer Raymond Loewy was visited in his office by George Washington Hill, the president of the American Tobacco Company and one of the more colorful personalities in American business history. Hill offered Loewy $50,000 if he could improve upon the Lucky Strike package—a wager Loewy readily accepted—and, as he was leaving, turned to Loewy and asked when it would be ready. “Oh, I don’t know, some nice spring morning I will feel like designing the Lucky package and you’ll have it in a matter of hours. Til call you then.”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Lucky-Strike Art Nouveau at retroalgia.

meta

%d bloggers like this: